Wykorzystywanie informacji o internautach

Dzisiaj tworzenie dokładnej bazy demograficznej swoich klientów jest dużo ważniejsze i jednocześnie dużo prostsze. Wszystko za sprawą Internetu, który mocno odwrócił kierunek przekazywana informacji. Dzisiaj już nie tylko rząd czy firmy mogą wysyłać różnymi kanałami dostępu informacje do swoich klientów czy użytkowników – to oni sami przeszukują strony internetowe organizacji rządowych czy prywatnych firm i ze stron tych próbują wyczytać co nieco więcej na temat oferowanych przez nią usług czy produktów. Oczywiście o swoją anonimowość w sieci można zadbać, ale robi to coraz mniej ludzi. I przez to o wiele łatwiej jest określonym firmom handlować później bardzo ważnymi informacjami na temat naszych preferencji. Jeśli wyszukiwana przez nas historia, konkretne zagadnienia, uda się firmom połączyć razem z jakimiś danymi kontaktowymi i portalem społecznościowym, na którym często szczerze opisujemy swoje własne problemy i oczekiwania – dane takie stają się w komplecie warte na rynku reklamowym bardzo wiele. Do tego dochodzi zapisywania bardzo szczegółowe wszystkich akcji podjętych przez użytkownika w sieci. A ponieważ wielu ludzi uważa, że pozostaje anonimowa nawet wypowiadając własne zdanie na stronie internetowej danej firmy – dla tejże firmy nie stanowi najmniejszego problemu określenie płci czy wieku danego odbiorcy.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.