Grafika użytkowa jest niczym innym, jak sposobem artystycznego przekazania określonych informacji. Z zasobów grafiki użytkowej korzystają różnorodne firmy oraz przedsiębiorstwa inwestujące w dziedzinę reklamy swojego biznesu. Za pomocą różnorodnych rozwiązań wizualnych pragną przyciągnąć potencjalnych klientów. Wszelkie formy reklamy wzrokowej są efektem działania właśnie grafiki wizualnej. Na komputerze można bowiem zdziałać cuda. Różnorodność metod oraz technik pozwala na stosowanie rozwiązań nader nowoczesnych. Nie trzeba ograniczać się wyłącznie do statycznych obrazów. W zależności od formy naszej reklamy możliwe są różnorodne efekty specjalne, których zadaniem będzie jeszcze silniejsze oddziaływanie na klientów. Grafika użytkowa zatem może nie tylko pełnić rolę dyscypliny użytecznej, ale w swych działaniach możliwe jest łączenie elementów praktycznych z artystycznymi. Co do zastosowania grafiki użytkowej oraz samej klasyfikacji grafiki użytkowej sprawa nie wygląda tak jednoznacznie. To, co dla jednym będzie działaniem użytkowym, dla innych wkraczać będzie w dziedzinę artystyczną. Nie można zatem mówić o sztywnych ramach danej dziedziny informatycznej. Niemniej jednak pojęcie grafiki użytkowej istnieje i łączy w sobie wiele elementów różnorodnych zakresów działania.
Wykorzystanie możliwości grafiki użytkowej

