W sidłach medialnych informacji

Mówi się, że media kreują postawy i opinie. Trudno się z tym nie zgodzić. Każdego dnia różnorakie nośniki zasypują nas ogromną ilością informacji. Codziennie słuchamy newsów w radio, w telewizji, przeglądamy portale internetowe z aktualnościami, a niektórzy dodatkowo zapoznają się z artykułami prasowymi. W XXI wieku jednak pierwsze skrzypce odgrywają takie silne multimedia jak internet i telewizja. Radio i prasa choć wciąż mają swoich odbiorców, siłą rzeczy nie mają takiej mocy jak dwa pierwsze multimedia. Przed odbiorcą mediów trudne zadanie, a mianowicie – rozważne selekcjonowanie informacji. Media grają w dużej mierze na emocjach, chętnie dzielą się zdjęciami gwiazd, czy też filmami z różnorakich wydarzeń w show biznesie podczas których można przyłapać gwiazdorów na różnorakich wpadkach towarzyskich. Często takie informacje stanowią główną treść internetowych serwisów. Trzeba przyznać, że telewizja bardziej przesiewa dane, które trafiają do odbiorcy. W codziennych programach informacyjnych więcej słyszymy na temat gospodarki, polityki, czy też kultury i sportów niż na temat plotek z show biznesu. Można powiedzieć, że internet z telewizją świetnie się pod tym względem uzupełniają. Pierwsze medium stawia na spontaniczne, często niesprawdzone newsy, drugie natomiast stara się dobrać materiał bardziej obiektywnie, nim zostanie puszczony na wizji.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.