Trójwymiar i jego zagadki!

Ostatnimi czasy trójwymiarowe obrazy zyskały znacznie na swojej popularności. Graficy komputerowi starają się więc stwarzać coraz to doskonalsze grafiki, jak i wizualizacje. Jedną z technik wykorzystywanych do tworzenia trójwymiarowych obrazów to mipmapping. Metoda ta jest stosowana przez najlepszych grafików w celu stworzenia jak najlepszej jakości obrazów. Wysoka jakość jest uzyskiwana dzięki stosowaniu tak zwanego teksturowania, czyli tworzenia obrazów bitmapowych, które poddaje się procesowi scalowania. Wszystkie te elementy powodują, że grafika obrazu posiada tylko drobne błędy, co znacznie polepsza jakość obrazu w płaszczyźnie trójwymiarowej. Technologia ta coraz częściej jest wprowadzana także do kart graficznych. Innym elementem, który wykorzystuje się w tworzeniu trójwymiarowych obrazów to siatka graficzna. Zbudowana jest z wielu różnorakich figur geometrycznych. Od gęstości takiej siatki będzie zależało to, czy będzie tworzyć proste konstrukcje czy skomplikowane obrazy. Im gęstsza siatka tym dokładniejsze jest idealne odwzorowanie danej struktury. Dzięki jej zastosowaniu możliwe jest nanoszenie poprawek w trakcie tworzenia grafik. W grafice komputerowej istnieją trzy rodzaje takich siatek. Wybór odpowiedniej należy w głównej mierze do grafika.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.