Siła medialnego przekazu

Kiedyś to, co przekazywano w mediach, uważane było za swego rodzaju świętość, której nie sposób zaprzeczyć. Teraz odbiorcy są co prawda bardziej świadomi, ale i tak przekaz medialny ma naprawdę dużą siłę rażenia, której momentami aż nie sposób się oprzeć. Do konstrukcji przekazów multimedialnych używa się różnych środków i form przekazu: dźwięku (w postaci głosu, muzyki, form onomatopeicznych), obrazu, grafiki, wizualizacji, tekstu, słowa, konstrukcji. Im przekaz atrakcyjniejszy, dokładniej przemyślany i bardziej perfekcyjnie skonstruowany, tym też bardziej wiarygodny. Im prostszy i jaśniej sformułowany – tym lepsze efekty odbiorcze osiąga. A o to przecież chodzi. Bo przekaz medialny tylko wtedy silnie oddziałuje na odbiorcę, gdy nie tylko zostanie dobrze skonstruowany, ale też właściwie zrozumiany. Często mówi się o magii mediów, która podobno w znaczący sposób wpływa na siłę przekazu medialnego. Może i coś w tym jest, ale nie można zapomnieć o tym, że teraz odbiorca jest bardziej świadomy, bardziej wymagający, bardziej nastawiony na konkret. Chcąc zatem osiągnąć pożądany efekt, nie można mu serwować papki medialnej, bo zostanie to odebrane negatywnie i doprowadzić może do utraty adresatów przekazów, a przecież zdecydowanie nie to jest celem różnego typu produkcji multimedialnych.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.