Potęga użytkowników Internetu

Jeszcze kilkanaście lat temu kapitalizm sprawiał, że wszyscy ludzie gotowi do pracy mogli znaleźć sobie jakąś posadę i za zarobione na niej pieniądze następnie kupować mnóstwo produktów i usług. Konsumpcja stała się motorem napędowym zmian cywilizacyjnych a nawet politycznych i społecznych. Dlatego zupełnie naturalnie wielkie firmy zarabiające na sprzedaży leków czy jedzenia wydawały miliardy dolarów rocznie na utwierdzanie własnej pozycji na rynku. Masowe akcje reklamowe, wykupowanie środków przekazu – wszystko to choć kosztowne, to także skuteczne, zapewniało firmom przetrwanie. Ale dzisiaj widać, że tak wielkie nakłady finansowe nie są adekwatne często do skutków. Coraz więcej jest natomiast firm, które potrafią mądrze zaprojektowaną stroną internetową, zbudowaną praktycznie zerowymi kosztami – w porównaniu do kupna jednego spotu reklamowego w telewizji ogólnokrajowej – dokonać prawdziwego przełomu. Wszystko za sprawą Internautów. Jest ich dzisiaj tak wielu, ze poprzez swoje częste odwiedzanie danego portalu lub poprze powszechne krytykowanie jakiejś firmy, mogą oni skutecznie zmniejszać lub zwiększać jej wartość. A plotki, jakże niebezpieczne dla każdej marki, w Internecie przedostają się z prędkością światła, nie dając firmie żadnych szans na zadbanie o swój nadszarpywany właśnie wizerunek.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.