Nowy wymiar kultury masowej

Mało kto wie skąd wzięło się pojęcie – multimedia, tak często używane w XXI wieku do określania połączenia kilku źródeł przekazu informacji masowej. Pojęcie nie ma zbyt długiej historii, gdyż pierwszy raz zostało użyte w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia. Określono nim wystąpienie sławnego Andiego Warhola. Podczas show artysta zaprezentował połączenie kina, muzyki rock, oraz nietuzinkowego oświetlenia. Dzięki takiej fuzji różnych rozwiązań, widzowie przeżyli znakomite widowisko. W XXI wieku coraz więcej artystów stawia na takie oryginalne rozwiązania. Zwykła wystawa obrazów jest archaiczna, to za mało, aby przyciągnąć odbiorców. Koncerty, podczas których nie wykorzystuje się rozwiązań oświetleniowych, ciekawych animacji, czy też dodatkowych efektów dźwiękowych również nie robią wrażenia. Dlatego też, multimedia to w dzisiejszych czasach nie tylko źródła masowego przekazu informacji, ale także element kultury, także sztuk pięknych. Dzięki tej niezwykłej kombinacji mediów elektronicznych odbiór sztuki może być interaktywny. Fan staje się zatem aktywnym uczestnikiem koncertu, współtworzy sztukę, a nie tylko stoi z boku i pasywnie obserwuje. Muzycy, filmowcy, oraz inni twórcy nowoczesnej sztuki stawiają na rozwiązania multimedialne. Wychodzą naprzeciw oczekiwań swoich odbiorców.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.