Multimedia a społeczeństwo

Multimedia mają kluczowy wpływ na rozwój społeczeństwa, szczególnie tych najmłodszych pokoleń. Jest to fakt raczej oczywisty dla każdego z nas. Sugestie, które płyną z różnych źródeł drogą medialną silnie kształtują naszą osobowość. Społeczeństwo jest niezwykle podatne na taki przekaz. Od lat to media kreują naszą rzeczywistość. Pokazują nam jak żyć, co jeść, gdzie bywać i co kupować, aby nasze życie było łatwiejsze. Zjawisko znane jako konsumpcjonizm kreowany jest właśnie przez media. Pierwsze multimedia, jakimi były przekaźniki radiowe wywierały ogromny wpływ na psychikę i wyobraźnię ludzi. W Stanach Zjednoczonych w latach 60. nadano audycję radiową, w której zasugerowano atak przybyszów z obcej planety. Ludzi ogarnęła panika i większość z nich nawet rozpoczęła ewakuację. To, w porównaniu z dzisiejszymi multimediami, wydaje się być nic nie znacząca mrzonką. A jednak, wpływ informacji przekazywanej za pomocą multimediów jest w dzisiejszych czasach znacznie silniejszy niż 50 lat temu. Przepływ informacji za pomocą internetu, telewizji i nowoczesnej telefonii jest dzisiaj szybki jak błyskawica. Coraz częściej opieramy swoje poglądy polityczne i życiowe na tym, co serwują nam media. Jesteśmy coraz bardziej podatni na slogany reklamowe czy chwytliwe hasła. Niektórzy twierdzą, że odbiera nam to własną osobowość. Trudno się z tym nie zgodzić, ponieważ coś w tym jest.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.