Od wielu dekad pojawiały się hasła nakłaniające co jakiś czas do bojkotowania akcji, usług czy produktów jakiejś firmy. Klienci masowo zebrani w grupie bojkotującej daną markę mogą jej niesamowicie mocno zaszkodzić. A od czasów pojawienia się Internetu w każdym domu zarówno babcia, dziadek, rodzice jak i dzieci mają pełne możliwości wejść na stronę internetową zbudowaną w celu przekazywania sobie informacji konsumenckich o zakupionym towarze czy danej firmie. I oczywiście z możliwości tych coraz chętniej korzystają. Użytkownicy sieci potrafią bardzo mocno się ze sobą zżyć i chętnie dzielą się własnymi opiniami, ponieważ potem przed kupieniem wycieczki zagranicznej czy telewizora azjatyckiej marki, będą mogli sprawdzić jak wielu jest użytkowników tego produktu i co mają na jego temat do powiedzenia. Firmy budują więc strony internetowe, które mają chociaż nieco tych ludzi przeciągnąć na ich stronę. Klienci mogą bowiem w uznaniu dla profesjonalnej obsługi online promować firmę, szczególnie wśród młodszych znajomych. Ci jednak potrafią zaszkodzić firmie skutecznie, jeśli poczują się przez nią oszukani – zebrani w grupy po kilkuset protestujących mogą w sieci zrobić zamieszanie, które skutecznie odciągnie innych użytkowników od strony internetowej takiej firmy i mocno skompromituje jej wyniki finansowe.
Możliwości sieci dla konsumentów
październik 26th, 2013 admin