Grafika komputerowa dzieli się na dwie grupy – grafikę rastrową oraz grafikę wektorową. Grafika wektorowa ma również inna nazwę, mianowicie grafika obiektowa. Cechą charakterystyczną grafiki wektorowej jest to, że obraz zapisuje się w postaci figur geometrycznych w przypadku kiedy grafika umieszczona jest w płaszczyźnie dwuwymiarowej oraz w postaci brył geometrycznych, jeżeli mamy do czynienia z grafiką trójwymiarową. Obrazy w grafice wektorowej tworzone są z elementów, zwanych prymitywami, które zbudowane są z prostych figur geometrycznych, takich jak wielokąty czy okręgi. Wszystko to posiada również dodatkowo obrys oraz wypełnienie. Wypełnić daną rzecz możemy na przykład kolorem bądź też danym wzorem, na przykład kropkami czy kreskami. Obrys z kolei ma jednolity kolor oraz grubość, którą sam wybiera grafik komputerowy. Różnicą, która widoczna jest w przypadku grafiki rastrowej oraz grafiki wektorowej jest to, że grafika wektorowa może być skalowana, czego niestety wykonać nie można mając do czynienia z grafiką rastrową. Czym jest skalowanie? To nic innego jak pomniejszanie, powiększanie, obracanie, spłaszczanie, rozciąganie obrazu. Oczywiście proces ten obejmuje jeszcze wiele innych rzeczy, jednak jest ich tak dużo, że nie sposób wymienić je wszystkie. Plusem takiego skalowania jest to, ze obraz nie straci nic ze swej jakości.
Kilka słów o grafice wektorowej

