Wypromowanie własnej marki na rynku stanowi bardzo trudny proces marketingowy. Wiele grafików komputerowych, działających na zasadzie „wolnych strzelców” musi zmierzyć się z tym problemem. Trudno bowiem przebić się przez konkurencję, bardziej znaną otoczeniu klientów. Dzięki szeregu konkursom dla grafików, na których młodzi adepci sztuki mogą prezentować siebie i swoje umiejętności można pozyskać zainteresowanie oraz zaufanie wielu ludzi. Dla wszystkich rozpoczynających drogę zawodową w dziedzinie grafiki komputerowej, uczestnictwo w organizowanych konkursach może stać się przepustką w świat kariery. Różnorodne firmy oraz instytucje na stałe współpracujące z wybranymi grafikami komputerowymi często organizują podobne przedsięwzięcia w celu poszukiwania młodych talentów. Nagrody w takich sprawdzianach są bardzo różne. Powodzeniem cieszą się oferty staży z możliwością późniejszego zatrudnienia w danych firmach, ale także nie pogardzimy nagrodami rzeczowymi i finansowymi. Takie konkursy zamieszczane są, przeważnie, na łamach stron internetowych określonych firm. Warto rozpocząć swoją karierę zawodową od udziału w omawianym przedsięwzięciu. Może to przynieść rzeczywiście spore korzyści w dalszej pracy zawodowej grafika komputerowego.
Jak promować swoje umiejętności graficzne

