Grafika wektorowa a krzywa Beziera

Z racji tego, że grafika komputerowa posiada szerokie zastosowanie, w swoich zanadrzach ma również i wiele metod pomagających jej w tworzeniu wielu wizualizacji obrazów. Jedną z metod, która jest stosowana głównie w przypadku grafiki wektorowej to tak zwana krzywa Beziera. Krzywa ta została stworzona przez inżyniera, który pochodził z Francji. Metoda ta została opracowana już na przełomie lat sześćdziesiątych oraz siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Początkowo prace te były owiane tajemnicą, jednak metoda ta została wkrótce po odkrycia opublikowana. Głównymi założeniami tej krzywej to fakt, że posiada ona pojedyncze punkty stanowiące funkcję określonej liczby. Aby można było określić tą krzywą konieczne jest wyznaczenie co najmniej dwóch takich punktów. Jeśli mamy zamiar rysować krzywą w wielu przestrzeniach musimy liczyć się z potrzebą posiadania trzech takich punktów. W innym przypadku nie można by było narysować krzywej Beziera w przestrzeni. Istnieją dwa rodzaje krzywej. Pierwsza nosi nazwę krzywej wielomianowej, drugą natomiast określa się jako krzywą wymierną. Wszelkie zastosowania powyższych krzywych mają swoje odzwierciedlenie w tworzeniu obrazów przede wszystkim w grafice wektorowej. Natomiast w grafice bitmapowej nie stosuje się tej metody.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.