Grafika trójwymiarowa

Jest jednym z rodzajów grafiki komputerowej. Inaczej jest nazywana grafiką 3D. Jej głównym zadaniem jest wizualizacja obiektów trójwymiarowych. Geometria tych obiektów trójwymiarowych może być wizualizowana na klika sposobów: siatka wielokątów – gdzie obiekt, jest zbudowany z płaskich wielokątów, które mają wspólne wierzchołki i krawędzie, najczęściej stosowanymi tu wielokątami są kwadraty i trójkąty. W ten sposób, grafik może budować proste bryły. Voxele – gdzie obiekt budowany jest z elementarnych sześcianów. Ta metoda wizualizacji, jest powszechnie stosowana w diagnostyce medycznej. Można w ten sposób uzyskać szereg, przekrojów i na ich podstawie stworzyć model trójwymiarowy. Opis matematyczny – gdzie obiekty są określone równaniami matematycznymi. Mogą to być na przykład: kule, płaszczyzny dane trójwymiarowe, mogą być pobierane z rzeczywistości na podstawie tomografów komputerowych, skanerów trójwymiarowych, lub w przypadku topografii, za pomocą zdjęć satelitarnych. Technikę trójwymiarową, stosuje się także w animacji komputerowej. Wykorzystuje się tu technikę, nazwaną motion capture. Polega ona na nagrywaniu ruchów człowieka za pomocą, umieszczonych w kluczowych miejscach człowieka czujników ruchu. Te newralgiczne punkty znajdują się na: rękach, nogach, głowie, karku itp. Nagrane w ten sposób ruchy są przeniesione na sztuczne postacie, animowane, powoduje, ze ich ruchy zyskują naturalność, nie do uzyskania poprzez tradycyjne metody animacji

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.