Jest jednym z rodzajów grafiki komputerowej. Inaczej jest nazywana grafiką 3D. Jej głównym zadaniem jest wizualizacja obiektów trójwymiarowych. Geometria tych obiektów trójwymiarowych może być wizualizowana na klika sposobów: siatka wielokątów – gdzie obiekt, jest zbudowany z płaskich wielokątów, które mają wspólne wierzchołki i krawędzie, najczęściej stosowanymi tu wielokątami są kwadraty i trójkąty. W ten sposób, grafik może budować proste bryły. Voxele – gdzie obiekt budowany jest z elementarnych sześcianów. Ta metoda wizualizacji, jest powszechnie stosowana w diagnostyce medycznej. Można w ten sposób uzyskać szereg, przekrojów i na ich podstawie stworzyć model trójwymiarowy. Opis matematyczny – gdzie obiekty są określone równaniami matematycznymi. Mogą to być na przykład: kule, płaszczyzny dane trójwymiarowe, mogą być pobierane z rzeczywistości na podstawie tomografów komputerowych, skanerów trójwymiarowych, lub w przypadku topografii, za pomocą zdjęć satelitarnych. Technikę trójwymiarową, stosuje się także w animacji komputerowej. Wykorzystuje się tu technikę, nazwaną motion capture. Polega ona na nagrywaniu ruchów człowieka za pomocą, umieszczonych w kluczowych miejscach człowieka czujników ruchu. Te newralgiczne punkty znajdują się na: rękach, nogach, głowie, karku itp. Nagrane w ten sposób ruchy są przeniesione na sztuczne postacie, animowane, powoduje, ze ich ruchy zyskują naturalność, nie do uzyskania poprzez tradycyjne metody animacji
Grafika trójwymiarowa

