Grafika dwuwymiarowa

Inaczej nazywana też grafiką 2D. Jest pojęciem stosowanym zarówno w odniesieniu do działu informatyki, jak i techniki obróbki obrazów cyfrowych, które mogą się składać z tekstu, grafiki i obiektów 2D. Grafika dwuwymiarowa, jest powszechnie stosowana, w dziedzinach, w których pierwotnie stosowano tradycyjne techniki drukowania i rysowania. Można tu wymienić między innymi: typografię, kartografię, film animowany, kreślarstwo, reklama. W tych typach zastosowania grafiki komputerowej, technologia dwuwymiarowa, pozwala uzyskać realne odzwierciedlenie świata rzeczywistego, ale także jest niezależnym elementem, któremu nadano znaczenie. Oprócz tego, dwuwymiarowy obraz jest w tych przypadkach bardziej preferowany, gdyż daje większą kontrolę nad obrazem, niż grafika 3D. Grafika trójwymiarowa, lepiej odnosi się w tym przypadku do fotografii, niż kartografii, lub typografii. Możemy wyróżnić następujące techniki wykorzystywane w grafice dwuwymiarowej: rysowanie bezpośrednio na ekranie, rysowanie w pamięci – obraz jest niewidoczny, a następnie wyświetlany na ekranie, rysownie w pamięci – i zapisywanie obrazu w postaci pliku o rozszerzeniu PPM, rysownie i zapisywanie, bezpośrednio do pliku. Obraz jest niewidoczny, do momentu otworzenia go w przeglądarce grafiki. Grafika 2D, zaczęła się rozwijać w latach 50 poprzedniego stulecia, poprzez stosowanie urządzeń, do grafiki wektorowej. Obecnie są one wyparte przez urządzenie grafiki rastrowej.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.