Czy kiedykolwiek będziemy mieli możliwość zdecydowania o tym, w jakiej formie mają nam zostać dostarczone usługi multimedialne? Trzeba przyznać, że rynek multimediów rozwija się w ogromnym tempie i być może w bliżej nieokreślonej przyszłości to my będziemy dyktować dostawcom multimediów warunki, na jakich chcemy korzystać z oferowanych przez nich usług. Obecnie zamawiając na przykład telewizję cyfrową zmuszeni jesteśmy do wyboru oferowanych przez dostawców pakietów. Jeżeli zależy nam na jednym kanale, którego akurat nie ma w pakiecie, na który jesteśmy skłonni się zdecydować, mamy dwa wyjścia. Pierwsze to rezygnacja z interesującego nas kanału, drugi wykupienie pakietu wyższego, oczywiście automatycznie również droższego. Podobnie rzecz się ma przy wyborze Internetu mobilnego – w kolejnych abonamentach mamy ograniczony pakiet przesyłanych danych oraz określoną przez dostawcę prędkość przesyłania. Czyż nie byłoby cudownie, gdybyśmy mogli sami stworzyć sobie wymarzony pakiet kanałów telewizyjnych, złożony tylko z interesujących nas pozycji? Niestety nadawcy wzbraniają się przed tym rozwiązaniem i bronią pakietów, chociaż badania prowadzone wśród klientów jasno pokazują, że nie są oni zwolennikami pakietyzacji. Zdaniem operatorów pakietyzacja przynosi korzyści klientom, pozwala bowiem na obniżenie cen.
Dyktuj własne warunki

