W ostatnim czasie nastąpił znaczny rozwój takiej dziedziny, jak grafika komputerowa. Dzięki swojemu szerokiemu zastosowaniu mamy możliwość tworzenia wszelkiego rodzaju elementów w wirtualnym świecie. Sama dziedzina informatyki, jaką jest grafika komputerowa posiada wiele odrębnych podrozdziałów. Graficy znają doskonale na przykład podział formatów danych technicznych na dwa aspekty, takie jak grafika bitmapowa (zwana inaczej rastopowa) i grafika wektorowa. Ta pierwsza w swoich założeniach posiada zbiór pojedynczych punktów. Każdy z tych punktów posiada swoistą barwę. Wpływ na całokształt danego obrazu ma nie tylko rozmieszczenie tych poszczególnych punktów, ale także ich forma i kształt. W zależności od możliwości rozdzielczych karty, obraz będzie bardziej precyzyjny bądź mniej dokładny. Istotną wada tego formatu jest fakt, iż przy powiększeniu obrazu jego rozdzielczość automatycznie maleje. Natomiast grafika wektorowa opiera się w głównej mierze na całościowych formach, a nie na pojedynczych punktach. Dzięki temu obraz, który jest wykonany w programie komputerowym będzie wyglądał tak samo na wydruku. Inna zaleta tej grafiki to fakt, że nie zajmuje wiele miejsca w komputerze. Istotnym aspektem jest również duża rozdzielczość obrazu, nie malejąca przy jego powiększeniu.
Bitmapa lub wektor!

